Mijn gezonde start: home made granola

Zelfgemaakte granola van havermout was voor mij een life changer. Een fit iemand gaf mij een pot zelfgemaakte granola kado. Hoe leuk is dat! Toen ze mij erbij vertelde dat het zo makkelijk te maken was, ging ik gelijk aan de slag. Je hebt zoveel eer en plezier van deze zelfgemaakte krokante muesli die je wel 6 weken in een luchtdichte container kunt bewaren. Ik neem het mee op reis, in het vliegtuig, mee naar het werk, echt overal.

Ingredi├źnten

250 gr havermoutvlokken
75 gr kokosrasp
2 eetlepels gesmolten kokosolie/olijfolie
2 eetlepels kaneel
100 gram gehakte, gemengde en ongezouten noten
optioneel: 2 eetlepels cacaonibs
optioneel: gedroogd fruit (gojibessen, mulberries, vijgen, dadels)

Bereiding:

Doe de havermoutvlokken in een grote kom en meng met de kokosrasp
Hak de noten grof en doe ze bij de havermout en kokosrasp, even goed mengen
Giet de gesmolten kokosolie of olijfolie over het mengsel, even goed mengen
Strooi de kaneel over het mengsel en weer goed mengen
Eventueel kun je wat cacaonibs toevoegen
Verwarm de oven voor op 160 graden
Leg een bakpapiertje op een bakplaat, spreid het havermout mengsel uit over de bakplaat. Niet een te dikke laag. Je kan het eventueel in 2 sessies in de oven doen.
Rooster het havermout mengsel in 30-35 min bruin.
Laat het geheel afkoelen voordat je het in een pot doet.
Je kan dit mengsel ook in een koekenpan roosteren.